24 Mayıs 2011 Salı

Aykut Kocaman Röportajı

İzleyemeyenler için Aykut Kocaman'ın bugün Ligtv'de konuk olduğu programdan satır başlarını topladık. Buyrun...


Sportif Direktörlük Görevi: Aziz Yıldırım Ankaraspor'dan ayrılmak üzereyken beni aradı.  5 saniye konuştuktan sonra görüşelim dedim. Fenerbahçe'ye dönmem lazımdı.  O sportif direktörlüğü kabul etti.  


Teknik Direktörlüğü Kabul Edişi: "Geçen sene sonuç olarak başarısızdık. Geçen son maçta şampiyonluk gidince derin bir yara oluştuı. Daum'la devam etmeme fikri bütün camiada konuşuluyordu tahmin ediyorum. Sayın Başkan ve Ali Yıldırım benin ismimi öne attı. Benim bu piyasadaki en büyük artım güvenilir olmamdı.  Teknik direktör olmam yanlış bir tercihti, Ancak zorunluluktu".


Devre Arası Kampı:  Yakın tarihteki en dip yerlerden bir tanesinde taraftarımız bizi karşıladı. (Antalya kampına giriş, Yeni Malatyaspor maçında sonra) Olağanüstü bir şeydi. Aslında bizim ülkemiz için duyguları anormal yaşıyoruz. Tepki beklerken destek aldık. O gün ben dahil herkesi hayata devam ettiren, Antalya Fenerbahçeliler Derneği oldu. Antalya kampında Trabzonspor ve Antalyaspor maçlarına odaklandık. O günlerden buralara geldik. Trabzonspor puan kaybını beklemiyorduk. Bu beraberlik motivasyonumuzu artırdı. Antrenman tekniğimiz ve istediklerimiz değişmedi. Değişen tek şey Fenerbahçe ailesi olarak herkes o maçtan (Yeni Malatyaspor) sonra düşündü ve yapma konusunda irade göstermeye başladı.  En önemli değişim oyuncu grubumuzun söylenenleri yapma konusunda irade göstermesidir. Yoksa antrenmanlar ve benzeri şeyler bu işin ayrıntısı... 

Alex Meselesi: Alex normal şartlarda hızlı düşünen bir oyuncu. Bunu her şartta söyledim. Ancak saha içindeki mücadelesi ve mesafesi yüksek değil. Ancak bunu hızlı düşünüyor, iyi top kontrolü var ve topu iyi kullanıyor. Lig başlarında Avrupa'da daha organize takımlarla oynadık. Ön tarafımız iki hızlı kanat ve Alex.  Arkada Cristian ve Emre yetmiyordu. Ön tarafımız şeffaftı. Alex'ten sorumluluk almasını istedim. Onu savunma yapmayacağını ben de biliyordum. Alex’ten istediğim daha fazla topla buluşması, daha fazla temas etmek istemesini çok istiyordum. Mehmet, Cristian, Emre, Selçuk'un performansı artmasıyla Alex'in topla buluşması artırdı. Alex dünyada tekniği en iyi 10 oyuncudan biridir. 

Transfer Mevzusu: Orta sahanın merkezine bir oyuncu ve bir de forvete takviye düşünüyoruz. Bununla beraber kadronun altını doldurmak gerekiyor. Ama ana hedef 2-3 transfer gibi gözüküyor. Ama ayrılma ihtimali olan oyuncularımız var. Yabancı transferi yapmak için yabancı yollamalıyız. Kafamızda düşündüğümüz birkaç isim var. İki-üç gün bu başarıyı yaşayacağız, tadını çıkaracağız. Daha sonra yoğunlaşacağız ama çok fazla kadroyu bozmayacağız.

Sivas Maçı:  Sivasspor maçı benim açımdan sıkıntılı geçti. Gerginliğim ve stresim hareketlerimin önüne geçti. Bunu da zaten itiraf ettim. Sivasspor maçının ilk yarısı Rus ruleti gibiydi.  Maça golle başladık. Erken gol gelince eyvah dedim. Çünkü kolaylaştığını düşünürsen bütünlüğü kaybedersin. İkinci golü yeseydik toparlamak bizi zorlardı. Üçüncü golü de atınca ben bu işim bitti dedim.

Şampiyonlar Ligi:  Şampiyonlar Ligi'ne direk katılmak çok önemliydi. Elemelerden geçmek yeni sistemde çok zor. Ülkemizde bir şey elde edildiği andan itibaren şu anki pozisyonu bırakıp daha uzakta hedefe odaklanıyoruz. Bizim arayı doldurmamız lazım. Şampiyon olduk ve hemen Şampiyonlar Ligi'nde başarı hedefliyoruz. Bizim onlarla fizik, kollektif ve güç olarak aramızda fark var.  Bizim Şampiyonlar Ligi oyuncu profilimizi artırıp daha sonra başarıyı düşünmeliyiz. Bunu ben bir futbol adamı olarak düşünüyorum. Bu sene hedef olarak kendi evimizdekini sağlamlaştırıp, daha sonra dışarıya bakacağız. Şampiyonlar Ligi'nde uygun oyuncu profilini sağlamlaştırmak lazım.

"Kocaman" Umutlarımızın Sahibisin !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder